فن ومشاهير

أسرار علاقة شيرين سيف بملك الأردن وما الذي منع زواجهما؟

الفنانة الجميلة شيرين سيف النصر واحدة من أجمل الفنانات الذين ظهروا على الشاشة لكنها اختفت بسرعة لأنها كانت تنوي أن تترك كل شئ وتتزوج من الملك عبدالله التاني ملك الأردن وكان زمانها مكان الملكة رانيا الآن.

بس يا ترى ليه مشروع الجواز بينهم مكملش؟ وإيه علاقتها بالملك فهد في السعودية؟ وإزاي عادل إمام كرّهها في الفن.

ميغركوش العيون الزرقاء والشعر الأصفر.. دي مصرية جاية من الصعيد وحياتها مليانة أسرار وكواليس محدش هيصدقها.. وفي ثري سعودي اتجوزها ودخلت الفن وحصلها شوية مشاكل من ورا الشغل حتى جوازتها من الوسط الفني مكملتش 4 شهور وانتهت وبختها كان قليل في كل حاجة.

وفي صلة قرابة بتجمع شيرين سيف النصر مع العيلة الهاشمية في الأردن، وشيرين إلهامي سيف النصر اتولدت في 27 ديسمبر سنة 1967 لأب مصري بيشتغل صحفي وأم من أصول فلسطينية اسمها ليلى هاشم أخت حنان هاشم اللي بنتها تبقى الملكة علياء مرات الملك حسين بن طلال ملك الأردن.. ومن هنا بقى اتولدت فكرة جوازها من الملك عبدالله التاني ملك الأردن.

للخبر بقية اسفل الصفحة ومن أخبارنا أيضا:

أوتاميندي يرفض الانصياع لطلب ميسي

العراف اللبناني ميشال حايك يكشف آخر تنبؤاته المرعبة وهذا ما سيحدث في دولة عربية

إيمي سمير غانم تظهر إعلاميا أمام جمهورها لأول مرة بعد وفاة والديها

محمد هنيدي يبكي من شدة القهر.. لن تصدق ماذا حدث !!كما

موراتا يطعن ريال مدريد بحركات عدوانية

الفنانة روبي ترقص بفستان قصير في الساحل الشمالي

أجمل بكثير من جورجينا حبيبة رونالدو.. صديقة نيمار تذهل السعوديين بظهورها الأول في السعودية (صور)كما

مايان السيد تتصدر محركات البحث بعد معرفتها باسم عائلتها الغريب جداً!

هل تذكرون الفنان المعتزل أشرف سيف ابن وحيد سيف؟ شاهد كيف أصبح بعد 15 سنة من الغياب!

مروة صبري تفتح النار على ميريهان حسين

جوازة فاشلة من ملك الأردن

في صحف أردنية قالت إن حنان هاشم خالة الفنانة شيرين سيف النصر كانت في الأردن وشيرين من وهي صغيرة وكانت بتزور خالتها حنان في الأردن وكان خالتها دي بتتمنى تكون شيرين بنت أختها مرات الأمير عبدالله التاني اللي كان ولي عهد الأردن وبقى ملك الأردن، دلوقتي لكن فشلت الجوازة دي عشان وقف فيها أبوه الملك حسين بن طلال واللي رفض الأمر تمامًا.

جوازات شيرين سيف النصر

في 3 جوازات في حياة شيرين سيف النصر، الأولانية كانت من الشيخ السعودي عبدالعزيز وده يبقى أخو الأميرة جوهرة زوجة الملك فهد وبعدها حصل انفصال بينهم.. وبعدين شيرين طلعت قالت إنها اتجوزت ثري عربي في السرْ.

الجوازة التانية في حياة شيرين سيف النصر كانت من المطرب مدحت صالح وقعدت 4 شهور وبس وفيفي عبده خربت عليهم حياتهم عشان اتقال إنها كانت شريكة مدحت في تأسيس استوديو صوت في الهرم وخد منها 2 مليون جنيه ولما اتجوز فجأة من شيرين سيف النصر رفعت عليه قضايا وطالبته بحقها الكامل في الاستوديو وده اللي خلى حياته الزوجية اتدمرت.. وفيفي قالت إن مكانش في بينها وبين مدحت أي قصة حب.. وكانت الجوازة التالتة من طبيب تجميل سنة 2010 وانفصلت بعدها بفترة ومفيش أي أسباب اتقالت.

المصدر
حدث نيوز الاخباري / تالين
زر الذهاب إلى الأعلى